طراحی کفش

طراحی کفش

صنعت طراحی کفش بسیار جذاب ، هیجان انگیز و خلاق است . به دلیل رقابت بسیار بالایی که در این صنعت وجود دارد ، لازم است که دانشی در زمینه صنعت مد وجود داشته باشد .

 

shoe deigning

 

افرادی که در زمینه طراحی و ساخت کفش فعالیت می کنند با توجه به این که کفش یک اکسسوار بسیار کاربردی است باید دانش خود در حوزه مد ، ترندهای مد ، انواع و اقسام متریال و مواد اولیه و تکنیک های طراحی برای کانسپت دادن و ارتقای طرح کفش های خود به کار ببرند .

 

از آنجایی که طراحی کفش یک مسیر چند منظوره است ، طراحان ملزوم به این هستند که در چند زمینه مختلف ماهر باشند . آنها باید بدانند چطور طراجی کنند، چطور پارچه ها را ببرند و بدوزند ، چطور جزییات را اضافه کنند و در مرحله آخر چطور با نرم افزارهای دیجیتال برای رسم طرح هایشان کار کنند .

 

shoe deigning

از دیگر مراحل مهم برای کسب مهارت برای یک طراح کفش ، گذراندن دوره ی کارآموزی و کارگاه های آموزشی است که در کنار دانش آکادمیک می تواند به آنها کمک کند .

 

در بازار رقابتی که امروزه بین طراحان  کفش وجود دارد ، آن چیزی که شما را از سایرین متمایز می کند ، مهارت های شماست . بسیار مهم است که یک طراح کفش دانش درستی از رنگها ، خطوط ، اشکال ، پارچه ها ، طرح ها ، حرکت ها و این که چطور کانسپت کلی یک کفش بر روی حرکت بدن انسان تاثیر می گذارد داشته باشد .

 

در عین اینکه مهم است که شما مهارت هنری داشته باشید ، دانش اینکه چطور تصور خود را به طرح تبدیل کنید اهمیت زیادی دارد . در واقع مهم است شما بتوانید آن کفشی را که در ذهن خود تصور می کنید را به روی صفحه کاغذ بیاورید .

 

shoe deigning

 

در مرحله بعد مهم است که بدانید که کفشی که شما طراحی کردید در کنار سایر اجزای استایل چطور به نظر می آیند مانند استایل مو و آرایش صورت .
پروسه ی طراحی کفش نیازمند تحقیقات بسیار ، ایده های زیاد و نمونه سازی است . یک طراح کفش قبل از اینکه طراحی را شروع کند باید چند سوال اولیه از خودش بپرسد .

۱٫برای چه کسی طراحی می کنم ؟
۲٫آنها چه چیزی نیاز دارند ؟
۳٫طرحی که شما می کشید کجا پوشیده می شود ؟
 

زمانی که شما بتوانید پاسخ این سوال ها را بدهید می توانید طراحی حرفه ای خود را شروع کنید . هرچند پروسه ی طراحی کفش بسیار وابسته به مشتری و بازار نیاز است اما این پروسه ی پایه بسیار مهم است .
در بین طراحان کفش بسیار مرسوم است که در کنار یکدیگر کار کنند تا کسب دانش و تجربه کنند .
این یک روش بسیار خوب و کاربردی است تا بتوانند با متدهای مختلف طراحی آشنا شوند و به صورت تیمی کانسپت بدهند .

برای اینکه طراح موفقی بشوید ، بسیار حائز اهمیت است که یک پورتفلیو قوی داشته باشید ، برند خودتان را داشته باشید و در این صنعت به ارتباطات قوی برسید .
تفاوتی نمی کند که پورتفلیوتان را به صورت آنلاین درست کنید یا به صورت دستی و فیزیکی ، مهم این است که با یک پورتفلیوی قوی شما می توانید شانس بیشتری برای قبول شدن برای کارآموزی در برندهای مشهور داشته باشید . همچنین شانس فروش محصولاتتان را افزایش می دهید و خودتان را بیشتر در این صنعت معرفی می کنید .

با گسترش اینترنت و فضای مجازی و چرخه ۲۴ ساعته این فضا ، بسیار مهم است که برند شخصی خودتان را داشته باشید . بسیار مهم است که بدانید برای چه کسی طراحی می کنید و بازار هدف شما کجاست ؟ و باید هویت مشخص و واضحی برای برند خود بسازید تا شما را از سایرین متمایز کند و مردم را به یاد شما بیندازد . همچنین برقراری ارتباط موثر با مشتری در بازار رقابتی امروز بسیار مهم است و همه ی این تجارب را می توانید با کار کردن در کنار طراحان معروف و موفق کسب کنید . همچنین شهرهای نیویورک و کالیفرنیا در آمریکا و کشور ایتالیا و ترکیه از بزرگترین جذب کنندگان طراحان کفش هستند .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.