خلاقیت در کسب و کار مد

خلاقیت در کسب و کار مد

شروع کسب و کار لباس

 

 

آیا می خواهید کسب و کار تولید لباس را شروع کنید ؟ یا مزون دار هستید و به دنبال ایده ؟ دوست دارید کالکشن جدید طراحی کنید ؟ یا به دنبال منبع الهام برای طراحی لباس هایتان هستید ؟ پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را از دست ندهید .

 

 

وقتی به فشن شوها نگاه می کنید ، یا زمانی که کالکشن های مختلف در سر تا سر دنیا را بررسی می کنید با وجود تعداد بسیار زیاد آنها همیشه خلاقیت و نوآوری را می توان در هر کدام حس کرد . اما چیزی که با دیدن هر کالکشن می توان حس کرد این است که دنیایی پشتکار ، تلاش ، بی خوابی و انگیزه راسخ پشت هر کدام از آنهاست .

 

 

الهام گرفتن و خلاقیت با یک اشاره انگشت رخ نمی دهد . شاید این طور به نظر برسد که طراحان مد و لباس همیشه خلاق و پر از ایده های مختلف هستند اما این طور نیست . آنها هم با ساعت ها کار و فکر به ایده ای برای طراحی هایشان می  رسند و هر چه قدر بزرگ تر و مشهور تر میشوند این کار برایشان دشوارتر است .

 

 

در ادامه به نکاتی برای هر کسی که می خواهد در کسب و کار مد فعالیت کند یا کالکشن طراحی کند می پردازیم .

 

 

با بررسی وضعیت صنعت مد و پوشاک در حال حاضر شروع کنید

 

 

همانند سایر صنعت ها ، رشد فضای آنلاین در صنعت مد و پوشاک نیز به شدت حس می شود . عکاسی خوب از کالکشن بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است . بازاریابی هوشمند دیجیتال ، بررسی آمارها ، تشکیل کمپین های مختلف تبلیغاتی برند شما را به مرحله جدیدی وارد می کند و کالکشن شما را در کنار سایر کالکشن ها متمایز می کند . استفاده از اینفلوئنسرها و ستاره های فضای مجازی در حال حاضر بسیار مهم تر از استفاده از مجلات مد هست .

 

 

 

همین الان ببین ، همین الان بخر

 

 

یکی از قابلیت های بسیار خوبی که برخی برندها همچون بربری ، تام فورد و رالف لارن برای مشتریان خود فراهم کرده اند این است که به محض دیدن کالکشن در همان جا می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند . بهتر است امکان خرید لحظه ای را برای مشتریان خود فراهم کنید .

 

 

ترندها

 

 

از ترندها غافل نشوید . ترندها همیشه راهنمای خوبی برای طراحی کالکشن شما خواهند بود .مواظب باشید که در استفاده از ترندها تعادل را رعایت کنید . همیشه مشتری را در ذهن خود داشته باشید . اینکه آیا در کنار استفاده از ترندها ، حس راحتی و شیک بودن را هم در این لباس دارد ؟

 

 

 

مجموعه سوالاتی که باید از خودتان بپرسید :
برای چه کسی طراحی می کنم ؟

 

 

اگر همه ی کسانی که بر روی زمین هستند شما را تحسین کنند خیلی هیجان انگیز و فوق العاده است اما در حقیقت همچین اتفاقی رخ نمی دهد و غیر ممکن است که بتوانید همه را راضی نگه دارید . پس بهتر است که مشخص کنید برای چه افرادی می خواهید طراحی لباس کنید .

 

 

به غیر از رده سنی و سبک زندگی بهتر است بدانید که دقیقا آنها چه می خواهند ؟ چه لباس هایی را دوست دارند

 

این را مد نظر داشته باشید که هدف شما فقط یک نفر نیست و یک جامعه کلی است .

 

ممکن است افراد در گذر زمان دچار تغییر شوند . هم از نظر سلیقه ای و هم از نظر توان مالی .

 

عکس های مختلف را جمع آوری کنید

 

در پینترست ؛ اینستاگرام یا هر جای دیگری که عکسی را دیدید که دوست داشتید آن را ذخیره کنید . گاهی بهترین ایده ها از یک عکس ساده پیدا می شوند .

 

 

اگر در یک سبک و کانسپت خاص می خواهید فعالیت کنید به دنبال چیزهایی باشید که مرتبط با آن باشد . در مجلات ، کتاب ها ، بلاگ ها ، موزیک ها ، کافه ها ، آثار هنری و عکس ها به دنبال ایده ها بگردید . از موزه ها و اماکن تاریخی دیدن کنید . هر جایی ممکن است برای کسب و کار مد شما منبع الهام باشد حتی یک مدل رقص .

 

 

 

خیلی همه چیز را جدی نگیرید .

 

 

از پروسه ی ایده تا اجرا و ارائه کالکشن خود لذت ببرید . سعی کنید ریلکس باشید . زمانی که بیش از حد فکر می کنید و استرس دارید نمی توانید به خوبی تمرکز کنید و حتی اگر ایده یا تصویری هم به ذهنتان برسد سریعا محو می شود .

 

 

 

مود برد بسازید

مود بردها بهترین وسیله برای پیدا کردن منبع الهام و ایده هستند . این مود برد می تواند به صورت فیزیکی یا آنلاین باشد . به مرور می توانید ایده ها و عکس هایی را که دوست ندارید را حذف کنید و عکس های مرتبط و آنهایی که به ایده شما نزدیک تر هستند را اضافه کنید .

 

 

 

 

در رابطه با مود برد بیشتر توضیح خواهیم داد

 

 

طراحی را شروع کنید

حالا شما با دنیایی از ایده ها  و عکس ها می خواهید طراحی را آغاز کنید . در ابتدا فقط مداد به دست بگیرید و اجازه دهید که خودش حرکت کند .

 

در ادامه می توانید به ایده ها شکل دهید و آنها را برای طراحی کالکشن به یکدیگر مرتبط و متصل کنید .

 

اگر برای شروع کردن مشکل دارید به خودتان در حدود ۱۰ دقیقه زمان بدهید .

 

 

 

به یاد داشته باشید که ریلکس باشید !

در کسب و کار مد خلاقیت همیشه جاری نیست . پله های بسیار زیادی وجود دارد که برای رسیدن به یک ایده خلاقانه باید طی کنید . تمرین می تواند به شما کمک زیادی کند اما مجبور کردن خودتان به خلاق بودن بی فایده است .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.